FILMOWY WROCŁAW

Wrocław w kadrze

Na przestrzeni lat zarówno polscy, jak i zagraniczni twórcy wykorzystywali Wrocław jako lokację w dwóch charakterach: często pokazywano go po prostu jako stolicę Dolnego Śląska, równie często jednak charakteryzowano go na inne, głównie europejskie miasta.

  1. Fantom (1920), reż. Friedrich Wilhelm Muranu
  2. Pętla (1958), reż. Wojciech Jerzy Has
  3. Katastrofa (1965), reż. Sylwester Chęciński
  4. Zobaczymy się w niedzielę (1959), reż. Stanisław Lenartowicz
  5. Zaraza (1971), reż. Roman Załuski
  6. Anatomia miłości (1972), reż. Roman Załuski
  7. To ja zabiłem (1974), reż. Stanisław Lenartowicz
  8. Fundacja (2006), reż. Filip Bajon
  9. Bezmiar sprawiedliwości (2006), reż. Wiesław Saniewski
  10. Nie opuszczaj mnie (2009), reż. Ewa Stankiewicz kolejność
  11. 80 milionów (2011), reż. Waldemar Krzystek
  12. Wygrany (2011), reż. Wiesław Saniewski

Jako inne miasta:

  1. Jako Warszawa:

a)     Giuseppe w Warszawie (1964), reż. Stanisław Lenartowicz – jako Warszawa

b)     Sala samobójców (2011), reż. Jan Komasa – jako Warszawa

  1. Jako Berlin:

a) Stawka większa niż życie (1967-1968), reż. Janusz Morgenstern, Andrzej Konic (także jako Arnswalde, odcinki: 1, 11, 12, 13, 16, 18)

b) Aimee i Jaguar (1998), reż. Max Färberböck

c) Kobieta w Berlinie (2008), reż. Max Färberböck

  1. Jako XVIII-wieczny Wiedeń:

a)  Daas (2011), reż. Adrian Panek

  1. Jako Rotterdam:

a)     Karakter (1997), reż. Mike van Diem

  1. Inne:

a)     Popiół i diament (1958), reż. Andrzej Wajda

b)     Rękopis znaleziony w Saragossie (1964), reż. Wojciech Jerzy Has

c)      Avalon (2000), reż. Mamoru Oshii

Możliwość komentowania jest wyłączona.