WROCŁAW W KADRZE

Na przestrzeni lat zarówno polscy, jak i zagraniczni twórcy wykorzystywali Wrocław jako lokację w dwóch charakterach: często pokazywano go po prostu jako stolicę Dolnego Śląska, równie często jednak charakteryzowano na inne, głównie europejskie miasta.

Jako Wrocław:

 

Wygrany (2011), reż. Wiesław Saniewski

80 milionów (2011), reż. Waldemar Krzystek

Nie opuszczaj mnie (2009), reż. Ewa Stankiewicz

Bezmiar sprawiedliwości (2006), reż. Wiesław Saniewski

Fundacja (2006), reż. Filip Bajon

To ja zabiłem (1974), reż. Stanisław Lenartowicz

Anatomia miłości (1972), reż. Roman Załuski

Zaraza (1971), reż. Roman Załuski

Katastrofa (1965), reż. Sylwester Chęciński

Zobaczymy się w niedzielę (1959), reż. Stanisław Lenartowicz

Pętla (1958), reż. Wojciech Jerzy Has

Fantom (1920), reż. Friedrich Wilhelm Muranu

 

Jako inne miasta:

 

Jako Warszawa:

Giuseppe w Warszawie (1964), reż. Stanisław Lenartowicz

 

 

Jako Berlin:

Kobieta w Berlinie (2008), reż. Max Färberböck

Aimee i Jaguar (1998), reż. Max Färberböck

Stawka większa niż życie (1967-1968), reż. Janusz Morgenstern, Andrzej Konic (także jako Arnswalde, odcinki: 1, 11, 12, 13, 16, 18)

 

 

Jako XVIII-wieczny Wiedeń:

Daas (2011), reż. Adrian Panek

 

 

Jako Rotterdam:

Karakter (1997), reż. Mike van Diem

 

Inne:

Sala samobójców (2011), reż. Jan Komasa

Avalon (2000), reż. Mamoru Oshii

Popiół i diament (1958), reż. Andrzej Wajda

Rękopis znaleziony w Saragossie (1964), reż. Wojciech Jerzy Has

 

 

Możliwość komentowania jest wyłączona.