Paryż to stolica zakochanych, w Nowym Jorku robi się interesy, a w Rio de Janeiro nieustannie trwa karnawał. Co wpływa na wizerunek miasta? Eksperci z zakresu komunikacji społecznej, socjolodzy i mieszkańcy porozmawiają o tym co wpływa na charakter miasta, oraz jak zmieniał się i jaki jest współczesny obraz Wrocławia podczas konferencji “Marka miasta”. Spotkanie organizowane przez Uniwersytet SWPS Wrocław w ramach konkursu “Kręci Cię Wrocław? Kręć Wrocław!” odbędzie się 26 września w siedzibie Uczelni przy ul. Ostrowskiego 30b.

Każde miasto ma swój własny wizerunek, który stale ulega zmianom. O współczesnej metropolii, która powinna skupiać się nie tylko na rozwoju urbanistycznym, nowych technologiach i innowacjach, ale również rozwijać kompetencje społeczne mieszkańców, próbach przywrócenia do życia opuszczonych i zdewastowanych terenów Wrocławia oraz naszych “ulubionych miejscach” opowiedzą eksperci Uniwersytetu SWPS podczas swoich wykładów. Prof. Michael Fleischer zaprezentuje przeszły i teraźniejszy wizerunek Wrocławia.  Praktyczną stronę projektowania miasta, czyli jak design przyczynia się do wygody mieszkańców, przedstawi dr Dorota Płuchowska, a Szymon Sikorski opowie o budowaniu kampanii komunikacyjnych dla miasta. Z kolei przedstawiciel Wroclaw Film Commission opowie o zjawisku city placement i filmowym wizerunku Wrocławia.

Podczas konferencji odbędą się również warsztaty, podczas których uczestnicy będą mogli zgłębić tajniki fotografii i filmu. Dr Michał Jakubowicz opowie o tym, w jak sposób posługiwać się przestrzenią miejską jako planem zdjęciowym. Arkadiusz Wojnarowski wskaże liczne zastosowania grafiki w kinematografii, a Magdalena Pawlinow poprowadzi warsztaty dla osób, które chciałyby w przyszłości występować przed kamerą bez tremy. Konferencja będzie również okazją do zapoznania się z wystawą zdjęć Michała Jakubowicza pt. “Zmierzch wzgórza partyzantów”.

Więcej informacji na temat wydarzenia znaleźć można za stronie wydarzenia: http://www.swps.pl/wroclaw/wroclaw-sekcja-nauka-i-rozwoj/wroclaw-nauka-i-rozwoj-konferencje-sympozja-seminaria/12999-konferencja-pt-marka-miasta.