3 listopada 2025 roku odbyło się dodatkowe posiedzenie rozstrzygające komisji konkursowej XIX Dolnośląskiego i Wrocławskiego Konkursu Filmowego. Z uwagi na fakt, iż umowa koprodukcyjna dot. projektu „Ostatni turnus w Lądku” nie została zawarta w regulaminowym terminie (§ 11 ust. 2. Regulaminu DiWKF), co jest równoznaczne z rezygnacją przyjęcia środków przez producenta, konieczne było ponowne zwołanie posiedzenia komisji w celu rozdysponowania kwoty 62 353,67 zł zgodnie z §9 Regulaminu XIX DiWKF.
W wyniku obrad komisji z 3 listopada 2025 wkład koprodukcyjny otrzymał projekt:
- „Dziewczyna szatana”, reż. Martyna Majewska, prod. ASF Studio Dorota Schleiss – 62 353,67 zł (podniesienie kwoty dotychczasowego wkładu do łącznie 212 353,67 zł)
W związku z tym, finalnie dofinansowanie w tegorocznej XIX Dolnośląskiego i Wrocławskiego Konkursu Filmowego otrzymały filmy:
Filmy fabularne:
- „Vaterland”, reż. Paweł Pawlikowski, prod. Extreme Emotions Bis Ewa Puszczyńska – 400 000 zł
- „Każda z nas”, reż. Anne Zohra Berrached, Stina Werenfels, Anna Jadowska, Neus Ballus, prod. Blick Productions International Sp. z o.o. – 400 000 zł
- „Śmieszny człowiek”, reż. Maciej Buchwald, prod. Apple Film Production – Izabela Wójcik – 350 000 zł
- „MnieNie”, reż. Jakub Radej, prod. Stowarzyszenie Filmowców Polskich – 350 000 zł
- „Dziki, dziki wschód”, reż. Jan Holoubek, prod. TPB POL Sp. z o.o. – 300 000 zł
- „Ona”, reż. Agnieszka Zwiefka, prod. Harine Films Sp. z o.o. Iza Igiel – 260 000 zł
- „Dziewczyna szatana”, reż. Martyna Majewska, prod. ASF Studio Dorota Schleiss – 212 353,67 zł
Filmy dokumentalne:
- „Bogowie pamięci”, reż. Kamil Król, prod. Dobry Film Sp. z o.o. Marta Rybacka – 150 000 zł
W wyniku dotychczasowych edycji konkursu Dolnośląskie Centrum Filmowe stało się koproducentem ponad 90 filmów fabularnych, dokumentalnych i animowanych. Wśród nich znajdują się filmy nagradzane na wielu prestiżowych festiwalach. W zeszłym roku po raz pierwszy w historii istnienia funduszu koprodukcja DCF-u „Dziewczyna z igłą” w reż. Magnusa von Horna (dofinansowana w 2023 r.) miała swoją światową premierę na Festiwalu w Cannes, walczyła o Złotą Palmę, a także o Oscara.











